CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, July 2, 2008

Saya tak terlibat-Najib Razak

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak semalam menafikan yang beliau terbabit dengan isu laporan kes liwat terhadap Penasihat Parti Keadilan (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dibuat oleh pembantu Anwar pada Sabtu lepas.

Timbalan Perdana Menteri turut menafikan dakwaan yang beliau turut terbabit dalam mengancam keselamatan Anwar.

"Kerajaan BN (Barisan Nasional) tidak pernah mengancam nyawanya (Anwar) dan tidak terlibat dalam sebarang perbuatan mengugut atau mencederakan ahli politik di Malaysia.

"Kita tidak bercadang berbuat demikian. Itu bukan amalan kerajaan BN," katanya di lobi Parlimen di sini selepas mempengerusi mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Pekerja Asing.

Sementara itu, isteri Anwar, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail pada persidangan berita kelmarin bagi menyangkal laporan polis yang dibuat oleh pembantu Anwar di Balai Polis Travers turut mendakwa kes itu sebagai satu konspirasi politik terhadap suaminya.

Pada sidang akhbar tersebut Wan Azizah telah menunjukkan gambar lelaki yang membuat dakwaan itu bersama seorang pegawai kanan di pejabat Timbalan Perdana Menteri yang didakwanya diterima menerusi SMS.

Sementara itu, Najib berkata, gambar pegawainya yang diambil dengan pegawai Anwar di pejabatnya pada 12 Februari lepas adalah selepas pegawai Anwar datang ke pejabatnya bersama seorang rakan untuk berjumpa dengan pegawainya bagi mendapatkan sokongan untuk mendapatkan biasiswa dari kerajaan melanjutkan pelajaran

0 comments: